Uusi kotimainen brändi Silé Cosmetics

*Tuotteet saatu* Sain keväällä 2021 testiin uuden Silé Cosmeticsin tuotteita. Viime vuoden työt ja totaalinen kirjoitusblokki on odotuttanut tämän tekstin tekemistä pitkään, mutta olen saanut tutustua tuotteisiin, jotka sain hyvin. Sanotaanko kauniisti, että olen kuluttanut niitä orjallisesti pitäen joka tilasta.

Silé Cosmetics on uusi pohjoisen luonnosta inspiraationsa ammentava ihonhoito brändi. Brändi on kauneushoitolayrittäjä Maria Spiritin kehittämä ihonhoidon luksusmarkkinoille suunniteltu luonnonkosmetiikka brändi.

Arvoissa paistaa vahvasti läpi ekologisuus sekä perustajan vegaanius. Minusta mielenkiintoista on hakea luksus lähestymistä yhtä aikaa ekologisuuden kanssa. Itse koen tämän hyvin haastavana kombona, mutta toki tahdon sellaisen onnistuvan kotimaiselta brändiltä. Luksuskosmetiikan segmentti on kuitenkin hyvin kilpailtua ihan siinä missä kotimaisen kosmetiikan pohjoisen luonnon helmet kategoria.

Minusta yksi ihana piirre tässä brändissä on se, että tuotteista on haluttu myös ihanan tuoksuisia. Tällaisena perinteisen kosmetiikan käyttäjän en koe tarvetta etsiä tuoksuttomia tuotteita. Toki pidän siitä, että tuotteet eivät ärsytä ihoa, mutta minulle kosmetiikan käyttö on myös tuoksuja tekstuurien lisäksi. Ymärrän kuitenkin hyvin niitä, jotka kaipaavat tuoksuttomia tuotteita herkkyyksien vuoksi. Heille tämän brändin tuotteet eivät välttämättä ole.

Itse tuotevalikoima on suppea, mutta sisältää vartalonhoidon tarpeellisimmat tuotteet: vartalovoiteen, vartalokuorinnan ja vartaloöljyn sekä muutaman muun speciaalimman hoitolatyyppisen tuotteen, joista näkyy brändin kehittäjän hoitolatausta. Mielestäni on hyvä ratkaisu tuottaa laadukkaita tuotteita pienemmällä valikoimalla kuin koettaa tavoittaa jokaista markkinaraon asiakasta.

Rehellinen mielipide...

Silé tuotteet ovat sisällöltään laadukkaita, mutta en sanoisi niiden oleva mitään kotimaisen luonnonkosmetiikka genren yläpuolella olevaa laatua. Vaikkakin brändi tähtää selkeästi luksuskategoriaan, niin itse sisältö ei ole överi luksusta mielestäni.

Kun puhumme luksuskosmetiikkasegmentistä, jonne tämä brändi itseään toivoo sijoitettavan, niin on muistettava se korkea kotimaisten luonnonkosmetiikkatuotteiden laatutaso, joka meillä on Suomessa jo ihan pienbrändien tuottamana. Silé onnistuu siinä ehdottomasti tuotteiden hinnoissa. Myös tuotteiden tuoksu ja tuntu iholla on ihana, mutta pakkaukset eivät huou luksusta. En valitettavasti ymmärrä miten 59€ luksusvartalokuorinta pakataan muovipakkaukseen, jossa etiketit ovat semisti vinoon liimattuina. Odotan luksusbrandiltä luksuspakkausta. Verrokkina voidaan käyttää esimerkiksi FLOW Cosmeticsin kuorintoja, jotka ovat 27-35€ hintaluokassa lasipakkauksissa. Luoden alusta loppuun asti edelleenkin ekologisesti luksustunnun tuotteeseen.

Itse Silén tuotteet ovat luksusta iholla. Sain itse testiin RETINOL GOLD vartaloöljyn (98€) sekä Anti-Cellulite Café vartalokuorinnan (59€). Molemmat näistä tuntuvat iholla jumalaiselta ja vielä tuoksuvatkin ihanilta. Kahviscrub vei sydämeni mennessään ihan 100-0. 

Vaikka kahviscrub on mainio tuote ja oma ihoni tykkää siitä ihan niin kuin minun mielenikin sen tuoksusta, on minun sitä kritisoitava. Ennen sitä minun on alleviivattava kuinka täydellinen maitokahvin tuoksu siinä on. Silé brändilupaus oli pohjoisen luonnon inspiraatio ja parhaat raaka-aineet. Tämän tuotteen pääraaka-aine on kaakaovoi sekä kahvi, jotka kumpikaan ei ole pohjoista luontoa nähneetkään, vaikkakin tässä tuotteessa ne ovat täydellisessä avioliitossa mielestäni.

Silé Cosmetics Retinol Gold Body Oil

Sivuillaan Silé kertoo tuotteistaan

Tuotteemme ainutlaatuisuus syntyy tietyistä kotimaisista ainesosista, jotka ovat viimeisintä teknologiaa hyödyntäen valjastettu taistelemaan tehokkaasti selluliittia ja vartaloaknea vastaan sekä tuomaan esiin ihosi kauneuden esiin.”

Tähän minun on ehkä vähän kritisoitava, koska missään tuotteessa ei ole käytetty mitään teknologiaa mikä poikkeaisi perinteisistä vastaavista tuotteista. Tai ainakaan niiden tuotetietosivuilla ei ole esitelty näitä teknologioita, eikä inci listakaan simppeliydessään sellaista osoita.

Tuotteissa ei ole mitään turhaa tuupattuna, joka on positiivinen asia. Tuotteet ovat tehokkaita, vaikkakin en allekirjoita niiden kuulumista luksuskategoriaan sisällön tai pakkauksen puolesta. Pisteet anna ehdottomasti siitä, että he lähettivät pyytämättä vain kaksi tuotetta, mikä on hyvin ekologinen päätös yritykseltä, koska me vaikuttajat emme ehdi kaikkea käyttää.

Nämä tuotteet uisivat varmasti omaan viikoittaiseen käyttöön, jos osaisin perustella itselleni niiden hinnan jollain tavalla. Tai vaihtoehtoisesti niiden hintaluokka kohtaisi vastaavien tuotteiden hintatason. Onneksi Silé on vasta alkutaipaleellaan ja he pystyvät muokkaamaan tahtotilaansa ja asiakaslupaustaan siihen suuntaan mihin tuotteet ovat vieneet. Toivon toki näkeväni kotimaisuutta entistä enemmän heidän tuotteissaan tai edes pohjoismaisuutta, koska se on hyvä pohja luksusbrändille.

Jaa blogiteksti

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Hanne - Never30again blogi

Hei, olen Hanne.

Olen pian nelikymppinen yhden ihanan erityislapsen äiti, joka kamppailee oman ikäkriisin sijasta ihokriisin kanssa. Olen myös vahva kosmehörhö, joka rakastaa testata uusia kosmetiikka tuotteita sekä kokeilla omaa uskalluksen rajaa meikkien suhteen. Kosmetiikan suhteen olen hyvin kaikkiruokainen, joten löydät varmasti kiinnostavia tuotteita korealaisesta kosmetiikasta kotimaisiin helmiin kauttani. Blogissa pääset lukemaan hurtilla huumorilla höystettynä minun matkaani kohti 40-kriisiä. 

Seuraa somessa

Suosituimmat